onsdag 7. januar 2009

Et lite 2008 intervju æ stjelt fra ho Marte :) Men det e mine svar ja :)

1. Hva gjorde du i 2008 som du aldri har gjort før?

HMMM... va på min første borte supporter kamp, å gud si æ bare, må si tusen takk te Glimt fordi de fortsatt e i stand te å få mæ te å nesten svim av, gråt, le og lykkelig etter 7 år som supporter. Hæ 7 år??? fy søren det har ikke slått mæ at det va så lenge...
Og ble med i dyrebeskyttelsen ...


2. Holdt du nyttårsforsettene dine og har du lagd nye for 2009?

Æ har faktisk aldri laga mæ nyttårsforsett, men æ tenkte i år at æ sku prøv å tren litt mer, og tenk på mere skolegang kanskje :)

3. Ble noen du kjenner foreldre?

Ja, mine gode venninna i Bodø får unga hvert år :D Med fare for kanskje desverre å glem noen så ble William, Emilie, og Ronja født :)

4. Døde noen som sto deg nær i 2008?

Nei i 2008 va faktisk det første året sia 2000 at ingen av familien min eller kompisan mine døde... Det e vel noe av det æ huska best med 08...

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?

Må si som ho marte. Sverige og Bakklandet :)
Ble ingen tur ut i verden i fjor...

6. Hva ønsker du deg i år 2009 som du savnet i 2008?

det bli ei lang liste, vest du les lenger ned på bloggen så ser du ka æ ønska mæ for 09, men æ håpa æ finn ut av de tingan æ tenk på uten å skuff alle så mye...

7. Hvilke datoer i 2008 vil du aldri glemme, og hvorfor?

7.2- 08 Bli æ ikke glem for da ble William født, va på jobb i Balders da, og fikk melding fra Kristin om at du va æ blitt gumor tel en liten gutt, hoppa rett rundt halsen på min kollega og begynte å gråt til tross for at vi akkurat da bærte ut søppla :D

8. Hva var det største du oppnådde i 2008?

Å begynn på skola igjen etter 8 år og få veldig mye bra tilbakemeldinga på at æ ikke bare må stopp som Barne og Ungdomsarbeider :)

9. Hva var din største nedtur?

Huff nedtura ja... Ka si man, desember har vel vært litt tung ja....

10. Har du vært syk eller skadet?

Ikke vært noe mer enn bare litt forkjøla i mellom. Aldri skada mæ i hele mitt liv, og det e ganske så utrulig med min ballanse :)

11. Hva var ditt beste kjøp?

Lap top kanskje ? ;)

12. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?

Regninga og fornøyelsa :)

13. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2008?

Beggin, Beggin yooou :D trur æ dreiv folk te vanvitt med sønginga mi, ellers ble både Karpe Diem og Erik og Kriss viktige musikk persona i livet mitt i 2008.
Stjerner vil nok alltid bety nå spesielt :)

14. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:
a) Gladere eller mer nedstemt? Mer nedstemt desverre...
b) Tynnere eller tykkere? sikkert like mye kg, æ hold mæ jevn de siste åran
c) Rikere eller fattigere? Fattigere sia æ e student nu, but i love it :D

15. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av i 2008?

Reist, va i kemer, og kanskje vært litt bedre medmenneske for de rundt mæ

16. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?

Drakk kanskje? Men det e jo så arti å samles :)

17. Hvem savner du?

William, Mamma og Pappa, har så mye æ skulle spurt pappa om, for han viste alltid svar på alt...

18. Var du forelsket i 2008?

Ja :)

19. Fortell en viktig livsvisdom du lærte i 2008

Æ har lært mye av venninnan mine i 2008, det viktigste e vel at æ har lært at æ må bli litt flinkere te å se mæ sjøl, som ei venninne si så må æ slutt å unnskyld at æ pusta :)
Har tenkt endel på det i det siste, og trur æ nok har forandra mæ mye sånn...

20. Hva var ditt favorittprogram på TV?

Brothers and Sisters ingen over, ingen ved siden av :)

21. Hvem var de beste nye personene som kom inn i livet ditt i 2008?

Her e det mange, for æ har blitt gla i mange av de æ møtte i 08. Gjør som marte og skriv litt om de

Da kan æ jo bynn med Marte B, ho va egentlig bestevenninna te mi marthe, men vi e begynt å vær mye ilag alle sammen og bare vi aleina.
Marte e ei fantastisk jente som æ ikke helt klar å skjønn at æ bare har kjent sia i høst, noen finn man vel bare med en gang :) Vi e veldi lik og tenk litt likt, trur ho kommer tel å bli veldig viktig i livet mitt:)

Ida- Ida kjente æ så vidt fra før igjennom han Øyvind, men pga aldersforskjella har vi aldri vært på de samme plassan utenom når Øyvind va der. I sommer flytta ho hit tel Trondheim og æ hjalp ho med boplass og jobb, ho e naboen min og ei æ e så inderli gla i, kanskje litt som ei lillesøster. Trur ho føl litt det samme for ho bli helt oppgitt av mæ i mellom sia æ e ei gammel kjerring :D:D

Fredrik- Min arbeidskollega i Baldershagen før han forlot mæ til fordel for Dronning Maud :)
Fredrik e en ufattelig snill gutt, som e veldig go å prat med, vi har gått veldig mange ganga fra jobb og hjem i sommer og de turan gjorde vel at vi ble litt mere enn bare kollega.
Han e fotball supporter som mæ, og sia gutten e fra Drammen så e Godse laget :)
Fredrik e flott sånn at han e like blid selv om glimt vinn mot godse ;) En egenskap æ beundra hos han, han e ufattelig flenk med unga, og har lært mæ mye. Håpa æ en dag blir like flink :)

Jan- Kanskje en av mine bestevenna, går ikke mange dagan vi ikke har kontakt :)
Får mæ blid uansett korsn æ føl mæ, og han smila hele dagen lang. Både lik mæ og ulik mæ, men æ kjenn mæ mye igjen i han. Vi e mest på fylla ilag da, men han tar nu godt vare på mæ når æ glem kåpa mi på down town :)
Han e også litt fotball gutt uten at æ har fått tak i korsn lag det e som e i hjerte hans, Han digga metallica (got to love it) og han gjør min største drøm i livet flere ganga i måneden. Nemlig kjør helikopter :D
En tvers igjennom go gutt, og som en kompis av mæ og han sa idag så må man bare elsk han :D

Karina - Lille søte Karina fra det kalde nord, Ei snill sprudlanes dame æ jobba med på ila men i fjor begynt vi å vær litt ilag, gleda mæ te å bli enda bedre kjent :)

22. Hvilken bok er den beste du har lest i år?

Elisabeth serien, den e endelig ferdi etter 2 år nu, anbefales :)
Og te alle fotball supportera tel de som ikke har lest Dagfinn Enerly boka det må gjøres.
Norsk fotball og helse tjeneste blir aldri det samme igjen.

23. Hva var årets beste musikalske oppdagelse i 2008?

Hehe æ kan kun syng æ, ikke gi mæ et instrument ;)

24. Hva ønsket du deg – og fikk?

Et godt år

25. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?

Det e så mangt, man kan ikke få alt man vil ha, men mye ska kjempes for.
Æ prøva å tenk at alt skjer for en grunn uansett kor bra eller smertefult det e akkurat der og da.

Hva var årets beste film?

Arn

27. Hva gjorde du på bursdagen din?

Va på spa, kino og ute å spist med kjæresten min :)

28. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?

Tru om det her e et lure spm gitt :)

29. Har noe eller noen skuffet deg i 2008?

Selvfølgelig.. Man kan ikke gå et helt år uten å bli skuffa, men man lær av det også :)

30. Hva har holdt deg i mental balanse?

Kjæresten min, Venninnan mine, Vennan mine, Familien min, Jobben min,

når det snør, når det regna litt, når man dansa og Pusejentan mine :)
Kort sagt hele livet mitt.

Kanskje dokker har lært enda mer om mæ nu :) Va iallfall litt arti :)

Ingen kommentarer: