tirsdag 15. september 2009

Ringen er sluttet....

Ringen begynte høsten 1996 da Liss Hege møtte Maria, jenta som har vært Liss Heges bestevenninne lengst i livet hennes sålangt.


Med Maria kom Dirty Dancing, og begge to små jentenes hjerte dunket litt ekstra for denne mannen.


Hver tirsdag i hele 6 klasse (da vi egentlig skulle dra hjem og jobbe med et prosjekt) så vi dirty dancing, til slutt kunne vi replikker utenatt.


Vi ble mer og mer kjent med denne Johnny og drømte litt om at vi selv en dag skulle finne en slik kjæreste.


Patrick selv innså vi fort at var alt for gammel for oss, faktisk 31 år eldre, det var ikke så lett å svelge for to 12 år gamle jenter.


Men interessen stoppet ikke der, da drømte vi heller om at han skulle bli stefaren vår og hente oss i en sportsbil på skolen :)


Patrick ble for meg den eneste ene kjendis crushen og da dirty dancing 2 kom i 2007 føltes det som å være 12 år igjen.


Kort tid etter kom beskjeden om at Patrick hadde fått kreft, det blei en litt tung dag og jeg sendte en liten tanke til hans kjære Lisa som har stått ved hans side hver dag fra de var 15 år gammel, hvordan skal livet deres bli nå?


Idag 15 september 2009 er nyheten sluppet at Patrick måtte gi slipp på livet og hans Lisa i natt.


Jeg tror jeg har med meg mange unge jenter i at en stor filmstjerne er borte, slik han trollbandt pikehjerter den gang i 1987 som i 1996 og senere i 2007, tyve år senere.


Sender igjen en tanke til Patrick- Jeg vet du håpet til det siste, måtte du få hvile i fred, og takk for alle latterhikst, tårer og lykke du ga meg.




Ringen er sluttet....

Ingen kommentarer: